Dwór mgieł i furii

Nadeszła pora na drugą książkę z serii "Dwór cierni i róż" - "Dwór mgieł i furii" Sarah J Mass. Jeśli czytaliście recenzję pierwszego tomu, to wiecie, że uwielbiam książki Sarah, nie inaczej było z tą książką.

Dwór mgieł i furiiPo tym, jak Feyra ocaliła Prythian, mogłoby się wydawać, że baśń dobiega końca. Dziewczyna, bezpieczna i otoczona luksusem, przygotowuje się do poślubienia ukochanego Tamlina. Przed nią długie i szczęśliwe życie.

Sęk w tym, że Feyra nigdy nie chciała być księżniczką z bajki. Zresztą zupełnie nie nadaje się do tej roli. W snach wciąż powracają do niej wymyślne tortury Amaranthy i zbrodnia, którą popełniła, by się od nich uwolnić. Pragnący zapewnić jej bezpieczeńtwo Tamlin próbuje zamknąć Feyrę w złotej klatce. W jej nowym nieśmiertelnym ciele drzemią moce, których dziewczyna nie umie opanować. W dodatku o spłatę swojego długu upomina się największy wróg Tamlina - Rhysand, Książę Dworu Nocy. Zwabioną podstępem Feyrę raz w miesiącu okrywa mrok jego niebezpiecznego królestwa. To pewne, że władca ciemności będzie chciał wykorzystać ją do swoich celów. Chyba że... to nie Rhysand jest tym, kogo Feyra powinna się obawiać. Na Dworze Wiosny również bowiem nie jest bezpiecznie, a sam Tamlin ma przed ukochaną coraz więcej tajemnic. Czy rzeczywiście tylko po to, by ją chronić?
Gdy nad Prythian i krainę ludzi nadciąga widmo wojny tak groźnej jak żadna dotąd, Feyra musi zdecydować, komu może ufać. Stawką jest życie jej rodziny i losy całego świata. A w magicznym świecie fae przyjaciele potrafią być bardziej niebezpieczni niż wrogowie.
Nowa, jeszcze mroczniejsza i bardziej zmysłowa odsłona bestsellerowej serii Dwór cierni i róż! Nie zaśniesz, nim nie odkryjesz wszystkich sekretów!

O ile pierwsza część była, zwłaszcza tak do 3/4 książki, inspirowana Piękną i Bestią, o tyle część druga inspirowana jest mitem o Persefonie. Ale nie do końca. W tej części widziałam dużo mniejsze podobieństwo do opowieści, na której wzorowała się Sarah.  Dwór Nocy okazuje się zupełnie inny niż spodziewała się Freya, a i sam książę Dworu Nocy ma wiele twarzy. Czytając tą książkę nie miałam momentów, w których bym się nudziła, coś się dzieje przez cały czas.

Bohaterowie mocno się w tej części zmieniają, zmienia się nasza opinia o nich. Główna bohaterka nie może zapomnieć o okropnościach, które przeżyła, ma problemy z powrotem do dawnego życia, bo i ona sama nie jest taka jak dawniej.  Zapomnieć nie może też Tamlin, z jego postacią miałam w tym tomie największy problem, czytając wszystko układało się w sensowną całość, ale gdy się nad tym zaczęłam zastanawiać to sama nie wiem, czy wierzę w zmiany jakie w nim zaszły. Rhysand, Rhysand, Rhysand, po tym tomie nie da się go nie kochać, co może się wydawać dziwne po przeczytaniu pierwszego tomu. Niezwykle barwnymi postaciami okazują się przyjaciele księcia Dworu Nocy. Chyba wszystko co się tyczy Dworu Nocy kupuję bez problemu, wszystkie jego oblicza, wszystkie miejsca, które się tam znajdują. Podobała mi się cała sceneria "Dworu mgieł i furii", wszystkie miejsca są jak wyrwane prosto z bajki, albo... horroru.

Mimo że książkę naprawdę uwielbiam, to jest tu jedna rzecz, która mi przeszkadzała. Opisy seksu!  Naprawdę wolę, kiedy niektóre rzeczy pozostają w sferze domysłów. Tu czułam się momentami niezręcznie. Opisy miłości są troszkę przerysowane. Zresztą u Sarah dużo rzeczy jest przerysowanych, z tym musicie się liczyć. Bohaterowie są przepiękni, mają oczy w niesamowitych kolorach, są najpotężniejsi, najlepsi.

Podsumowując,  "Dwór mgieł i furii" uważam za jedną z najlepszych książek Sarah. Jeśli po przeczytaniu pierwszej części nie jesteście pewni, czy czytać dalej, to zachęcam was. Druga część bije pierwszą na głowę. 

Czytaliście już trzecią część, czy może czekacie na polskie wydanie? 





żródło opisu: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4039467/dwor-mgiel-i-furii
źródło okładki: http://www.taniaksiazka.pl/dwor-mgiel-i-furii-sarah-j-maas-p-819669.html

Komentarze

  1. Moja ukochana książka <3 Ogólnie to Maas jest mistrzynią :D Trzeciego tomu jeszcze nie czytałam, ale z niecierpliwością wyczekuję polskiej premiery <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla szybszego czytania książek Sarah staram się nawet nauczyć angielskiego, to czekanie mnie wykańcza ;)

      Usuń
  2. Jak dla mnie sceny seksu były niesamowite i cieszę się, że się w książce pojawiły. Zresztą kocham Sarah i nawet jej lista zakupów byłaby dla mnie fascynująca. Teraz tylko czekać na premierę 3 części, nie wiem jak to przeżyję :(

    Książkowy Zakątek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam już trzecią cześć w oryginale i masz na co czekać :D

      Usuń
  3. To moja ulubiona część z trylogii. Podobało mi się to jak Feyra budowała swój charakter i siłę, jak poznawaliśmy bohaterów... nasza mała rodzinka Dworu Nocy. Kocham, kocham. Na 3. część nie czekałam tylko przeczytałam oryginał i dla mnie mocne wow, chociaż już wiele recenzji czytałam, że ludzie są zawiedzeni. Czekam na twoją opinię 3. części. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą, najlepsza część :D Chociaż trzecia część trzyma poziom :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przeminęło z wiatrem

Władca Pierścieni

Czytnik e-booków, czy warto?

Duma i uprzedzenie